Opstaldning på Suhrsminde

Spring, dressur og tur - Ha' din hest på SUHR!

Suhrsminde Rideklub har lejet faciliteterne på Suhrsminde Ridecenter og står for hele den daglige drift af stedet. I Stalden er der 40 dejlige, store bokse, brede staldgange og alle yderbokse har oplukkelig vindue. Der er foderrepos til opbevaring af eget medbragt foder og en stor lade hvor halm, wrap, hø og frøgræs opbevares. I stalden er der ligeledes et dejligt opvarmet sadelrum og en stor åben vaskeplads med gummigulv og varmt vand til rådighed. Der er mulighed for at medbringe eget staldskab. Der er videoovervågning overalt indendørs.

Før hestens ankomst til Suhrsminde Ridecenter, skal man have meldt sig ind i klubben, tilmeldt sig opstaldning, godkendt opstaldningskontrakten samt have betalt boksleje og depositum for boksen. Kontrakten skal sikre at vi, før hesten flytter ind, er enige om hvilke regler, der er gældende på Suhrsminde samt hvem der har ansvaret for alt, hvad der vedrøre hestens sikkerhed, sundhed og trivsel. Som opstalder forpligter man sig til, at overholde klubbens forskellige sikkerheds- ordens- og ridehusregler. Husk at oplyse, hvis der er særlige forhold omkring fodring/håndtering af hesten – eksempelvis om hesten har allergi, er krybbebider, væver eller lign. Bestyrelsen forbeholder sig ret til, at godkende eller afvise opstaldning.

Opstaldningskontrakten findes nederst her på siden under "links" og du kan se priserne her

Pasning af hestene

Hestene passes på nuværende tidspunkt både morgen, middag og aften, af Suhrsminde Sampasser-team, som er helt frivilligt for opstaldere, at være en del af.

Den daglige rutine:
05.45-07.30 - Morgenfodring og udlukning på folde.
15.00-17.00 - Indluk og middagsfodring.
20.00-22.00 - Aftenfodring, tjek af heste, luk og sluk.

Som opstalder på Suhrsminde Ridecenter skal du selv stille foder og wrap/hø klar foran din boks og du skal selv sørge for at muge og strø og rense fold.